El Sotabosc

El meu racó en català

Afegeix-me!

Busca alguna cosa!

diumenge, 26 de juliol de 2015

Ressenya literària | Pulp, de Charles Bukowski


Pulp, de Charles Bukowski


"El Gorrión Rojo. Era como la búsqueda del Grial"





En Los Ángeles corre un rumor muy extraño. Se dice que un tal Céline, que merodea por las librerías inspeccionando a la competencia y buscando primeras ediciones de Faulkner, sería nada más ni nada menos que Louis Ferdinand, que no habría muerto en 1961 en Meudon. Nick Belane, un detective privado muy poco intelectual, es el encargado de averiguar la verdad. ¿Y quién quiere saberla? Una dama muy fatal, quizá la más fatal de todas, que no acepta que Céline pudiera haber escapado a su mortal encanto. Pero de repente la temporada de trabajo se ha vuelto muy buena para Nick y tiene varios asuntos más entre manos: encontrar el Gorrión Rojo - que no es el nieto del Halcón Maltés - para un tal John Barton, y descubrir si Cindy, la mujer de Jack Bass, engaña a su marido. Pero, como ya demostró cumplidamente Raymond Chandler, todos los casos de un detective siempre se lían entre sí, y entre Cindy y Céline se organizará un lío considerable.





Pulp es l'última novel·la escrita per l'autor nord-americà Charles Bukowski.

Pulp és una parodia i un homenatge a totes les «pulp fictions» que sobre el paper han sigut escrites, i una real, literària y sagnant «pulp fiction» pper dret propi, que recorre a la tragèdia i a l'humor, a la literatura i a claus de la més pura i dura realitat, a allò real i a allò surreal.

El llibre es divideix en 51 capítols i té 199 pàgines.



Fitxa del llibre

Títol: Pulp
Títol original:Pulp
Autor: Charles Bukowski
Editorial: Anagrama
Gènere: Novel·la negra / Ficció detectivesca / Pulp
Any: 1994
Idioma: Espanyol
Idioma original: Anglés
ISBN: 978-84-339-1487-3





Opinió personal 

A veure... Pulp és la primera obra de Bukowski que he llegit. Em vaig abstenir de llegir ressenyes, opinions i crítiques prèviament perque volia que l'autor em sorprengués. I ho ha fet. Pulp és un dels millors llibres que he llegit fins ara.


Primer, m'agradaria parlar-vos sobre el gènere d'aquesta novel·la.
Pulp pertany al que s'anomena ficció detectivesca, un subgènere de la meva tan estimada novel·la negra. És a dir, es tracta d'una novel·la negra amb elements de ficció. En Pulp també s'introdueix algun element paranormal. Si no us agrada la ficció - com a mi -  us puc assegurar que aquest és un cas diferent i us agradarà. Sens dubte. Donéu-li una oportunitat i no us decebrà.

En relació amb els personatges...
Els personatges, en general, són molt bons i estan molt ben retratats, en especial Nick Belane. El personatge que més em va agradar, sense cap dubte, va ser la Señora Muerte, tot i que Belane també em va agradar força per la seva forma de ser i de pensar. Belane, tot i ser bastant desagradable la majoria de vegades, em va caure molt bé.

La història, per una altra banda, m'ha semblar perfecta. Malgrat els elements de ficció que hi ha, la història és molt realista i creïble. Bukowski sap descriure la realitat tal i com és: dura. L'única cosa que no em va acabar de convèncer va ser el fet que Belane rebés tants treballs de cop - Quina casualitat...! Però a part d'això, tota la resta m'ha encantat. En especial, destacaria el final. El final és totalment sorprenent i magnífic. Un dels motius pels quals us heu de llegir Pulp és pel seu final.

En resum, un dels millors llibres que mai he llegit. Us l'heu de llegir sí o sí.


10/10





Informació adicional
Comparteix això:    Facebook Twitter Google+

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada

Si no et vols perdre res

>> <<