El Sotabosc

El meu racó en català

Afegeix-me!

Busca alguna cosa!

dissabte, 9 de gener de 2016

Book-Tag | El Book Tag definitiu



La Kim del blog Mi gran viaje literario m'ha nominat al Book Tag definitiu. ¡Moltes gràcies, Kim! Enrecordeu-se de passar per la seva entrada: [x]

El creador d'aquest Book Tag va ser en Sebas G. Mouret, del canal El coleccionista de mundos, visiteu-lo!

Aquest Book Tag, per cert, és el primer que faig a El Sotabosc, però podeu trobar-ne un tou de Book Tags que he fet al meu altre blog: [x]

Vinga, som-hi!




Et mareges llegint al cotxe?


No em marejo pas llegint, per sort, però quan porto les ulleres (de llegir) posades al cotxe, m'agafa mal de cap. Així que si vull llegir al cotxe, he de fer-ho sense ulleres i, al final, acabo amb mal de cap de totes formes.


Quin autor té un estil únic i especial per tu?


He dit alguna vegada el nom d'en Till Lindemann? Si freqüenteu el meu altre blog, sabreu que mai paro de parlar de la seva perfecció a l'hora d'escriure. 
El seu estil és simplement fantàstic, no sabria dir-ho d'una altra forma. 



Harry Potter o Crepuscle?


En vistes de que Crepuscle no m'ho he llegit i que no tinc pensat fer-ho, em quedo amb Harry Potter, que sí que n'he llegit un parell de llibres i vist unes pel·lícules, i em van encantar. 



Sols portar motxilla? I què portes en ella a part de llibres?


En solc portar, sí. Normalment, no solc portar gaire coses, algun llibre, la cartera, les claus de casa, una llibreta i un boli, menjar... i bàsicament això. 


Llibres amb il·lustracions o sense?


Si són maques, amb il·lustracions! 


Un llibre que et va encantar i que, quan va passar el temps, et vas adonar que no valia res.


Doncs no se m'acudeix cap.


Tens alguna història divertida sobre algun llibre de la teva infància?


Bé, no es tracta d'una anècdota divertida, però és la única cosa que em ve al cap ara mateix. 
Quan era petit, vaig guanyar un llibre en un concurs literari al col·legi, però la portada em semblava tan lletja que em feia cosa llegir-me'l. El cas és que me'l vaig llegir i, de fet, és un llibre que ha marcat la meva infància, em va encantar. Es tracta de L'atzur màgic de l'enigma, de Dolors Garcia i Cornellà.

Ben mirat, és molt maco.


Llibre més finit de la teva estanteria?


El Pan de los Años Mozos, de Heinrich Böll.


Llibre més gruixut de la teva estanteria?


La Divina Comedia, de Dante Alighieri. És quasi tan gruixut com un pam i és gegant. Té com a 850 pàgines (i pàgines gruixides), és de tapa dura i crec que pesarà uns tres o quatre quilos. 


Escrius? Si és així, et veus com a escriptor en un futur?


Escric. En aquest blog, de fet, es pot trobar la traducció al català dels meus escrits. 
La veritat, no em veig com a escriptor. Tot i que qui sap?


Clàssic preferit?


Faust, de Goethe. 



Al col·legi se't donaven bé les classes de llengua, art o literatura?


Home, se'm donaven bé (en especial, plàstica i manualitats, que vindria a ser l'equivalent a art), però se'm donaven millor les de ciències naturals i socials i matemàtiques.


Si algú et regala un llibre que ja has llegit i que vas odiar completament, què faries?


Un regal és un regal, i la intenció és el que compta, no? Me'l quedaria igualment, com a record de la persona que me'l va regalar.


Quina saga coneixes similar a Harry Potter o Els Jocs de la Fam, però que no sigui tan coneguda?


Similar similar, no sé. Però puc esmentar la saga de Cómo ser un ninja, de Anna Kholodnaya (que ja ha tret el segon llibre!).


Un mal hàbit a l'hora d'escriure una entrada.


Crec que l'únic mal hàbit que tinc és que sempre me n'oblido d'editar el "permalink". Sempre. 


Quina és la teva paraula preferida?


De quina llengua? Jo tinc moltes paraules preferides!
Del català, les meves paraules preferides són "Sotabosc", ja que m'agrada com sona (per això és diu així aquest blog) i el verb "fotre", per la seva utilitat. 
Del castellà, crec que la meva paraula preferida seria "presa", que sona molt bonic.
De l'alemany, les meves preferides són "Spiegel", per com sona, i "Sehnsucht", pel seu significat.
De l'anglés, m'encanta com sona la paraula "Phoenix".
I, del francés, susposo que seria "rêve".


Et consideres nerd, dorp o dreep?


No, ni per un causal. 



Vampirs o fades?


Allunyant-se de l'actual imatge que tenim dels vampirs i recuperant els típics vampirs tipus Dràcula, suposo que triaria aquests.


Fantasmes o homes-llop?


Un altre cop, dic el mateix que en la pregunta anterior, però referint-me als homes-llop.


Zombies o vampirs?


Faré un copia-pega: Allunyant-se de l'actual imatge que tenim dels vampirs i recuperant els típics vampirs tipus Dràcula, suposo que triaria aquests
La veritat és que trobo els zombies molt avorrits i poc originals.



Triangles amorosos o amors prohibits?


Cap! No puc amb aquestes coses. Puc aguantar una mica de romanç a una novel·la, però del de tota la vida, el clàssic. Res de triangles amorosos ni amors prohibits.


*


I bé lectors, fins aquí el Book Tag definitiu.

Espero que us hagi agradat, ara us toca a vosaltres fer aquest Book Tag, que si us haveu llegit l'entrada sencera, esteu nominats a fer-ho!

Si el feu, això sí, no s'oblideu de fer-m'ho saber, així puc passar-me a veure-ho al vostre blog!


Au, ens llegim!

Comparteix això:    Facebook Twitter Google+

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Si no et vols perdre res

>> <<