El Sotabosc

El meu racó en català

Afegeix-me!

Busca alguna cosa!

dissabte, 16 de gener de 2016

UTAU | Sobre la meva primera veu anglesa





Portava temps (anys?) volent fer una veu anglesa per al software UTAU, però la veritat és que mai m'atrevia. Per mandra, bàsicament.

El cas és que fa poc vaig decidir posar-me i vaig idear una "reclist", és a dir, una llista de tots els sons que calen grabar per a que la veu funcioni bé, i vaig grabar-la. Prop de 300 síl·labes vaig haver de pronunciar, una a una!

Tot i que la veu no està encara configurada del tot i té molts errors, vaig testejant-la i, de moment, sembla que tot va bé, cosa que m'alegra moltíssim.

Això sí, com que vaig fer les grabacions en un to normal de veu, la veu resultant era massa igual a la d'en Cet Lehner (la veu que vaig fer per a cantar japonés), per tant, vaig decidir anomenar aquesta nova veu "Cet Lehner English".


A més a més, també vaig aprofitar i, com sempre, vaig grabar sons extra per poder cantar en altres llengües. Això vol dir, que aquesta nova veu té més capacitat per cantar en alemany o català, per exemple (sí, l'he fet cantar català també!), que el Cet Lehner japonés.


Bé, prou de tanta xarrameca! Us deixo un parell de vídeos que he pujat a YouTube per que sentiu en Cet Lehner English:




Com podeu apreciar, la seva veu és molt clara. Aquesta vegada vaig fer servir un micròfon diferent que amb en Cet Lehner japonés, cosa que m'ha permès donar-li més respiració a les grabacions i aconseguir resultats clars a la vegada. 

Però si hi ha una cosa que realment estic orgullós d'aquesta veu, és la seva pronúncia. Més que res, perque no té un accent molt fort ni marcat. 

A l'hora de fer les grabacions, vaig intentar pronunciar amb un accent estàndard, però es veu que no em va funcionar i en Cet té aquest "matís" americà a algunes vocals, com podeu escoltar als vídeos (principalment, al primer). Tot i això, no mostra un accent català o castellà fort!

Òbviament, en el primer vídeo (el més llarg) he fet servir sons americans, com per exemple el so de [4] a water o el so [e@] a and; però la llibreria de veu també té sons com per exemple el "glottal stop" [?] que trobem a la paraula but quan la pronuncia un anglés. 

En total, aquesta versió en anglés d'en Cet té 28 sons consonantics i 9 vocàlics. Imagineu-se quina feinada tinc per acabar de configurar-los tots! Té mostres Consonant-Vocal, Vocal-Consonant i Consonant-Consonant.


I bé, només cal dir que tinc moltíssimes ganes d'avançar amb la configuració de la veu i tenir-la acabada quan abans millor!

Comparteix això:    Facebook Twitter Google+

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Si no et vols perdre res

>> <<