El Sotabosc

El meu racó en català

Afegeix-me!

Busca alguna cosa!

divendres, 18 de març de 2016

Memòries | La primera vegada que vaig veure nevar a la meva ciutat



Falten pocs dies per a que entrem a la primavera, deixant enrere la meva estació de l'any preferida.

L'hivern m'agrada per dues raons: primer, perquè no fa calor i, segon, per la neu. Sobretot m'encanta la neu. 

*

La primera vegada que vaig veure nevar és una cosa que mai oblidaré. Era una tarda de desembre de l'any 2001 i els meus pares havien agafat vacances. Estàvem tots a casa quan a mi se'm va ocórrer sortir al balcó. Llavors vaig poder veure com queien flocs de neu que es quedaven al terra. Ràpidament, vaig avisar a mon pare i vam agafar les jaquetes per a sortir al carrer. 

Anàvem el meu pare, el meu germà i jo pel carrer, el cel estava fosc i els fanals de la ciutat ens il·luminaven mentre la neu ens mullava l'esquena, tot i portar paraigües. Recordo com les faroles i els cotxes estaven gel·lats, la calçada estava tota molla i la vorera estava plena d'un gel que quan el trepitjaves es desfeia. No semblava la mateixa ciutat de sempre, era com veure-ho tot des d'una perspectiva diferent a l'habitual, una perspectiva bastant maca, la veritat.

No hi havia gaire gent pels carrers, i els que hi havia eren majoritàriament nens i nenes joves, com jo, amb els seus pares. A mesura que caminàvem, allunyant-nos de la Plaça Catalunya, la neu començava a caure junt amb pluja. La neu no es quedava gaire al terra ja, però encara hi havia algun moment on tornava a caure més neu que pluja. El meu pare m'explicava que quan ell era petit també hi hagué una nevada a la ciutat, però que ell era encara massa petit i només s'enrecordava perquè l'àvia li havia explicat. 

L'endemà, l'únic rastre que quedava era el mateix rastre que queda després d'una nit de pluja: els carrers molls i fang a les voreres. Però també ens quedava el bonic record de la nit anterior; record que viurà sempre dins nostre.


Comparteix això:    Facebook Twitter Google+

2 comentaris:

  1. Oh...què bonic. Per aquí quasi mai neva, i també guard un record especial de quan vaig veure envar per priemra vegada ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies! A Barcelona tampoc neva mai; al poble on estic vivint actualment, però, és molt normal que nevi a principis d'any.

      Elimina

Si no et vols perdre res

>> <<