El Sotabosc

El meu racó en català

Afegeix-me!

Busca alguna cosa!

diumenge, 15 de maig de 2016

Art | El Drac de Sants

Aquest dies que tinc festa, he aprofitat per tornar a Gavà i a Sants, que feia molt que no hi anava. Ahir vaig estar-me una bona estona pel Parc de l'Espanya Industrial i vaig visitar el meu vell amic, el Drac, on jo solia jugar de petit. I avui escric aquesta entrada per parlar-vos sobre aquesta gran escultura contemporània.

*


Títol: El Drac
Autor: Andrés Nagel
Any: 1987
Material: Acer
Mides: 32m (ample) i 12m (d'alt)
Pes: 150t
Tipus d'escultura: Lúdica
Localització: Parc de l'Espanya Industrial (Sants, Barcelona)

*

El 1985 s'havia inaugurat el Parc de l'Espanya Industrial, obra de Luis Peña Ganchegui, Antón Pagola i Monserrat Ruiz, que ocupava el solar on abans es trobava la fàbrica tèxtil de nom Espanya Industrial. Al parc es van col·locar diverses escultures de diferents autors: el Neptú, la Venus, els Bous de l'Abundància, el Drac...

El Drac, de mans del basc Andrés Nagel, fou inaugurat el 1987 i es troba a prop de l'Estació de Sants.
Amb uns 12 metres d'altura, 32 d'ample i unes 150 tones, el Drac està fet amb enormes plaques d'acer, les quals conformen el cap, les dues ales obertes i la llarga cua, que baixa cap a l'estany, de l'animal mitològic. De la boca cau un tobogan, així com també en cau un per les ales. També la cua era un tobogan, en els seus orígens però, al qual es podia arribar accedint a dins del drac, però ara no és possible entrar-hi. 

El Drac és una escultura lúdica. A dia d'avui, molt nois i noies juguen en els tobogans del Drac.

Comparteix això:    Facebook Twitter Google+

1 comentari:

Si no et vols perdre res

>> <<